Monday, March 21, 2016

Generația CHELEȘ

Mergând la sala de forță SAS GYM am avut privilegiul să-l cunosc pe Claudiu CHELȘ, un
 tânăr care s-a remarcat acolo prin acuratețea exercițiilor executate dar și prin forța de care
a dat dovadă de fiecare dată când lucra cu sarcini dintre cele mai mari. Un lucru m-a impresionat și
anume faptul că făcea cu foarte mare rigurozitate încălzire, ceea ce nu prea am vazut la mulți tineri acolo la sală. Atunci am conchis că am în față un profesionist.
Am intrat în vorbă după un timp îndelungat, când m-am convins ca am în față un om special. Nu m-am înșelat.
Numele lui este Claudiu CHELEȘ, sportiv de mare performanță, dovedită prin numeroasele titluri naționale și mondiale
câștigate. Am aflat de la el că este absolvent al Universității Naționale de Educație Fizică și Sport din București și profesează în ramura de sport arte marțiale.
Lucrează la Palatul Copiilor și desfășoară o foarte bogată activitate de formare a elevilor săi în zona artelor martiale. Participările elevilor lui la competiții și
numeroasele titluri obținute de aceștia arată cu putere de convingere că profesorul
lor știe meserie și are tactul necesar pentru a-i aduce pe culmile măiestriei. Am discutat cu Claudiu de multe ori. Răzbat din vorba lui, din atitudinea lui dragostea de meserie și imensa plăcere de a lucra cu copiii.
Explicația este foarte simplă. El este foarte bun în meserie. Dacă stăpânește foarte bine meseria, găsește întotdeauna cuvintele potrivite și tehnicile adecvate pentru a se exprima și pentru a lucra cu niște copii dornici să devină foarte buni în sportul ales.
Îmi spunea Claudiu că acești copii vin să învețe și devin pe zi ce trece mai buni și mai buni, încât el ca profesor este foarte mulțumit ca munca lui are rezultate care se văd.
Claudiu Cheleș are un frate, pe Iulian CHELEȘ, un sportiv, de asemenea, foarte bun, frate cu care face echipă la Palatul Copiilor. Vorba lui Alecsandri:
        Unde-i unul, nu-i putere, la nevoi și la durere.
        Unde-s doi, puterea crește și dușmanul nu sporește!
Eu aș spune ca unde-s doi performanta mai mult crește și la frații Cheleș acestu lucru se potrivește de minune. Rar se întâmplă să vadă omul doi tineri talentați, dăruiți total unei munci grele, de formare a unor copii ca sportivi într-un domeniu foarte dificil. Ei dau dovadă de mult tact, de multă răbdare și de foarte multă înțelegere. Ceea ce fac ei acolo este o activitate de mare succes. Acest succes are la bază munca celor doi Cheleș care înainte de a fi profesorii unor copii sunt ei înșiși sportivi învingători în mari competiții. Ei le vorbesc copiilor din cărți aspectele teoretice. Generația CHELEȘ este formată din zeci și zeci de copii care învață artele marțiale la Palatul Copiilor și care se prezintă în competiții cu o thnică impecabilă, obținând premii și nenumărate titluri în campionatele naționale organizate pentru copii.
Practica și experiența lor
le permite să facă exemplificări perfecte dar și să corecteze exercițiile copiilor, până le aduc la nivel de execuții perfecte.
Pe contul de facebook al lui Claudiu se afla nenumărate poze cu elevii lor și cu diplomele și titlurile de campioni câștigate de micuți. Sunt sigur că aceste rezultate îi ambiționează pe cei doi frați Cheleș să meargă înainte și să urce cu elevii lor mai sus și mai sus.
La Palatul Copiilor există o generație de copii, Generația Cheleș, formați de cei doi frați, copii care au înțeles că numai dacă muncesc mult și învață foarte bine la școală au șansele potrivite de a deveni sportivi ai înaltei performanțe.
Am admirație totală pentru cei doi frați Claudiu Cheleș și Iulian Cheleș pentru că munca lor cu copii este una dintre cele mai dificile, pe care eu o asemăn cu munca minerului în abataj.
Frații Cheleș sunt un exemplu de urmat, căci exemplul cu elevii de la Palatul Copiilor trebuie extins în multe locuri. Numai astfel de pepiniere vor duce spre a obține mari campioni.
Fiecărui copil îi  trebuie acordată atenție maximă și trebuie adaptate metodele la potențialul și la caracteristicile acestuia. E foarte greu! Nu există însă o satisfacție mai mare decât
să vezi că elevul tău este pe podium pe poziția campionului!
Bravo fraților Cheleș!

(21 martie 2016)

No comments:

Post a Comment