Friday, March 11, 2016

Bine de la început!

Este o poveste cu Gigel pe care eu o spun tuturor cu care lucrez.
Gigel e băiat în clasa a I-a și doamna i-a dat ca temă sa facă trei rânduri de bastonase pe caietul de citire sau de abecedar cum s-o finumind el acum.
Gigel, cu gândul la joacă, dă rasol, tac-su care îl asistă, nervos îi dă două palme și-i rupe foaia. A trecut deja o jumătate de ora de când s-a apucat să muncească Gigel al nost.
Trece la a doua foaie, dă din nou rasol cu gândul la joacă, iar tac-su care îl asistă în continuare, e și mai nervos îi dă încă două palme și-i rupe foaia din nou. A mai trecut deja încă o jumătate de ora.
La a treia foaie face treaba ca lumea dar durează o oră. Nu i se mai rupe foaia.
Morala: Gigel a primit patru palme, a scris tema de trei ori și a pierdut două ore. S-a făcut întuneric și nu mai merge la joacă. Deci trebuia să facă lucrul bun de la început.
Eu lucram pentru site ionivan.ro ceva și am dat rasol. Aveam niște poze cu dimensiuni noi, preluam din alte fișiere ceva, mai construiam noi legături. Dacă îmi notam ce am de făcut, care sunt noile dimensiuni la poze, care sunt noilelegături, era ceva bine făcut, chiar dacă era stadiu intermediar. N-am făcut așa și am întrerupt lucrul. Adoua zi când m-am așezat la muncă a trebuit:
- să reconstitui traseul:
- să reiau totul de la capăt legat de dimensiuni:
- să identific lanțul de legături.
Este clar că n-a funcționat totul bine de la început și am muncit triplu.
Morala: leneșul mai mult aleargă.
Un lucru trebuie gândit bine de la început, făcut bine și complet și totul va fi în regulă. Dacă nu se procedează astfel, vor fi necesare nenumărate corecții care au costuri și eficiența se duce pe apa sâmbetei.

(11 martie 2016)

No comments:

Post a Comment