Monday, February 22, 2016

Săptămâna decisivă în alegerea RECTORULUI din ASE

Alegerile pentru poziția de RECTOR în Academia de Studii Economice se derulează conform METODOLOGIEIDE DESFĂŞURARE A ALEGERILOR UNIVERSITARE 2015-2016 și are calendarul:
 09-12.02.2016    Depunerea candidaturilor pentru Rector
 16.02.2016         Publicarea candidaturilor pentru Rector pe site-ul ASE
 22-24.02.2016    Întâlniri cu alegătorii organizate pentru prezentarea programelor
                            manageriale ale candidaţilor la funcţia de rector
 26.02.2016        Turul I pentru alegerea Rectorului
 29.02.2016        Eventual turul II pentru alegerea Rectorului
 01.03.2016        Transmiterea către MECŞ a dosarului pentru alegerea Rectorului
De regulă se fac o serie de calcule pe hârtie. Aplicând regula lui 10% rezultă următoarele  estimări cu o aproximație foarte grosieră. Lipsesc datele de la celelalte alegeri din trecut pentru a se face prognoze știind că grupul țintă este restrâns, cu mai puțin de 1000 de membri și este destul de omogen dacă sunt luate în calcul nivelul de instruire, tipologia activităților desfășurate și obiectivele urmărite pe termen lung.
Deci în ipoteza că în Academia de Studii Economice își desfîșoară activitatea 8i00 de cadre didactice și 10% nu se prezintă la vot, vor fi 720 de voturi în urne. În ipoteza în  care 10% din voturi vor fi anulate, vor fi 648 de voturi valide. În ipoteza în care 10% din vorile valide 10% merg către candidații din alte facultăți decât cele de la care provin candidații, rezultă ca  65 de votur sunt ale candidaților prin redistribuire. În ipoteza că 10% din voturile celor din facultatea de unde provine candidatul merg către candidații ce provin din alte facultăți, 65 de voturi merg prin redistribuire.
În aceste ipoteze, se estimează cam care este numărul de voturi obținit de fiecare candidat, fără însă a evita să se sună ca regula lui 10% a fost aplicată în cascadă.
În ipoteza aceasta simplificatoare dar nu 100% simplistă pentru a obține jumătate plus unu din voturi pentru a fi ales rectorul din primul tur de scrutin, adică 401 voturi pentru trebuie ca din cei 720 de votanți care se prezintă în data de 26 februarie 2016 la urne, 401 dintre ei să-l voteze pe fericitul profesor care va ieși învingător din primul tur. Conform ipotezei lui 10% cei ce dau voturi încrucișate, în număr de 65 își anulează efectele, deci rămân tot 720 de votanți cu opțiuni sigure. Cei cinci candidați provin din facultăți diferite, niciuna neavând catedre în subordine care să includă 401 profesori și care să determine înclinarea balanței din creion. Cu atât mai mult, rezultă că dintre cei cinci candidati trei ocupă poziția de prorector și cu siguranță ca ei au relaționat cu colegii profesori care au venit cu diferite probleme, să zicem în medie de 5 ori în cei patru ani de mandat. Se știe că dacă din 5 întâlniri din cei 4 ani de mandat una singură nu a avut rezolvarea favorabilă profesorului solicitant, acesta o retine și în peste 10% din cazuri o sancționează la vot. Oricine are posibilitatea să construiască propriile modele de estimare, cu luarea în calcul pentru fiecare etapă a unui alt procent de corecție. Va exista tot timpul o diferență imensă între ceea ce se obține pe hârtie și ceea ce se va produce în realitate. Dacă vor fi incluse și alte ipoteze, unele mult mai restrictive, cu atât mai mult, acum cifrele vor fi afectate în sensul scăderii șanselor de a se produce alegerea din primul tur de scrutin a rectorului ASE.
Calculele sunt una, realitatea este alta. Atmosfera din acestă săptămână va fi aceea care va decide cum se vor derula evenimentele. Mediul virtual folosit inteligent va influența hotărâtor scrutinul. Mesajele din zilele următoare sunt acelea care vor determina atitudinea votanților mai ales că peste b90% dintre profesori au conturi. Să nu se uite nicio clipă ca există adresa didactic@ase.ro, numai că acolo scrisorile sunt lungi și obositoare. Cine va ști să folosească resursele mediului virtual, acela va fi învingătorul. Candidații trebuie să știe că există specialiști în comunicarea din mediul virtual. Aceasta nu se face la întâmplare. Cine folosește astfel de specialiști și cine ține cont de regulile de aur ale managementului politic de promovare, acela va fi învingătorul chiar din primul tur din 26 februarie 2016.!

(22 februarie 2016)

No comments:

Post a Comment