Saturday, February 27, 2016

Funcționează!

Principiile managementului politic, iată, funcționează!
În anul 2003 când profesorul profesor universitar Momcilo Luburici prezenta fundamentele managementului politic am văzut suficiența celor din sală, toți cu funcții în administrația partidului stat. Erau nenumărate comentarii din rândul cursanților care doreau să-l contrazică pe profesor, adică să-și arate nemulțumirea față de concluzii desprinse din teorie.
 Ei ziceau că nu li se potrivește, lucru care s-a dovedit fantasmagoric, prin alegerile pierdute în 2004.
După alegerile din 2004 dar și după cele din 2008 dar și după caele din 2012 am căutat să văd ce nu a fost aplicat din cerințele managementului politic.
În anul 2011 am consiliat un candidat la un oarece post și am stabilit:
- să utilizeze fraze scurte;
- să răspundă direct la întrebări;
- să se îmbrace rezonabil, cămașa să fie mai largă;
- că dacă poară cravată, cămașa să se închidî lejer la nasture și cravata să stea bine;
- să privedască în ochi pe cel cu care discută;
- sa adapteze discursul la persoanele cu care este in dialog, fără a-i inunda cu neologisme.
Dându-mi seama că nu am nicio șansă să iel la un liman am abandonat. Persoana a mers pe drumul său și a pierdut. Nu a pierdut că sfaturile mele nu au fost bune, ci pentru că a mers pe drumul său, adică:
- discursul a fost plictisitor;
- nu a răspuns la nicio întrebare pusă;
- prezentarea în fața auditoriului era neîngrijită;
- interlocutorii erau aranjeați.
În anul 2012, după alegeri, am discutat cu un viitor candidat despre:
- managementul politic;
- existența unor meserii legate de comunicare;
- necesitatea de a construi imaginea în patru ani;
- evaluarea permanentă a parcursului;
- acceptarea sfaturilor de la profesioniști în domeniu;
- munca ritmică, tot intervalul de patru ani, fără a accelera pe ultima sută de metri.
În seara zilei de 26 februarie s-a văzut că echipa a fost câștigătoare și managementul politic s-a dovedit că dispune de instrumente eficiente care să-l dea victorios pe candidat din primul tur, dacă acesta acceptă sa lucreze în echipă și dacă aplică principiile unei știinte moderne.

(27 februarie 2016)

No comments:

Post a Comment